1. Om Tiilo.se
• Företaget har sitt säte i Svedala.
• Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till [email protected] med ditt ärende och dina
kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.
2. Beställning
• När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen
finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.
• Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till [email protected].
3. Leverans
• Våra normala leveranstider är 10-15 dagar.
• Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska
du kontakta oss på e-postadress: [email protected].
4. Priser
• Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms.
• Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt
felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.
5. Ångerrätt
• Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller
från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.
5.1 Vid nyttjande av din ångerrätt:
• Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss [email protected]. I ditt
meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen
gäller framgå klart och tydligt.
• Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera
produkterna till oss, adress: Arbien K AB, Box #23321-3, Handelsgatan 19, 233 51 Svedala
5.2 Ångerrätten gäller inte vid:
• Gäller inte vid köp av ringar som ni önskat få graverade.
• Ångerrätt gäller inte heller vid köp av övriga specialbeställda produkter som inte ingår i standardutbudet, dvs produkter som är specialgjorda efter önskemål som du som kund lämnat.
6. Reklamation och klagomål
• Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller
felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att
kostnadsfritt åtgärda felet.
• Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
• Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.
6.1 Hur går du tillväga vid reklamation?
• Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till [email protected] där du anger ditt namn, din adress,
e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
• Om vi inte lyckas att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för
den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid
godkända reklamationer.
• Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i
enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna
Reklamationsnämnden, se arn.se.
7. Ansvarsbegränsning
• Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
• Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets
rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig,
myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
• Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats
av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.
8. Produktinformation
• Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi
garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma
beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera
produkterna så korrekt som möjligt.
9. Information om Cookies
• Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få
information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en
användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator
för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar
cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.
10. Personuppgifter
• Genom att handla hos Tiilo.se accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina
personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att
behandla din beställning. Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund.
• Tiilo.se är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina
personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat
nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden - för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov.
• Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR)
lagrar och behandlar dina uppgifter.
• 10.1 Vad är en personuppgift?
En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.
• 10.2 Vilka uppgifter lagrar vi?
För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt
förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik.
• Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för
att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.
• 10.3 Rättslig grund
I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig.
Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.
• 10.4 Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?
10.4.1 Betalleverantör
• Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det som lagras är förnamn,
efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även
personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att
skydda parterna mot bedrägeri.
De betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är: Klarna.
• 10.4.2 Fraktbolag
För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information med
fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-
postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering.
De fraktbolag vi samarbetar med är: Postnord.
• 10.4.3 Nyhetsbrev
Har du valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev delas förnamn, efternamn och e-postadress med vår
nyhetsbrevsleverantör. Detta för att kunna hålla dig uppdaterad med information och erbjudanden i
marknadsföringssyfte.
Vi använder för utskick av nyhetsbrev.
• 10.5 Rätten till tillgång
Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett
läsbart format.
• 10.6 Rätt till rättelse
Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.
• 10.7 Rätten att bli glömd
Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag till rätten till radering,
som till exempel om det ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis enligt
bokföringslagen).
• 10.8 Ansvarig för dataskydd
Tiilo.se är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna
efterföljs.
• 10.9 Så skyddar vi dina personuppgifter
Vi använder oss av industristandarder som SSL/TLS och envägs hash-algoritmer för att lagra, behandla
och kommunicera känslig information som exempelvis personuppgifter och lösenord på ett säkert sätt.
Vi använder en svensk plattform, Quickbutik, som drivs av Quickbutik AB med säte i Helsingborg.
11. Ändringar till de Allmänna Villkoren
• Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren
kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med
order eller besök på webbplatsen.
12. Tvist och lagval
• I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du
som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än
Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se
http://ec.europa.eu/consumers/odr
• Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
• Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med
svensk rätt och lag.